söndag 10 oktober 2010

När man ska bygga hus så går det inte att söndagen är vilodag. Nej varenda minut måste utnyttjas.

Och idag har vi slitit!! Både jag och Oscar är helt slut! Ryggen värker och benen känns som bly. För idag har vi ägnat oss åt sånt som grovisar gör. Och nu förstår jag sannerligen att det smeknamnet inte bara är taget ur det blå. Att flytta makadam fram och tillbaka ösa sand köra skottkärra. Det är så jag nästan längtar till jobbet och kontorsstolen. Skämt.

Vi känner oss i alla fall nöjda med helgen och nu är det att fixa armering och lägga golvvärmerör innan gjutning. Men son jag förstår det ska det vara gjort i en handvändning. Eller??

Nu återstår det bara att se om vi kan röra på oss imorgon. Något säger mig att det kan bli något problematiskt med detta! Nu ska vi sova!! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar